برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

سنگ پلاک چیست

منظور از سنگ پلاک چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که منظور از سنگ پلاک چیست، با ما همراه باشید تا با بررسی اصولی این مورد به جواب پاسخ خود برسید.
سنگ به عنوان یک عنصر طبیعی در هر دوره ای در ساختمان سازی کاربرد خاص خود را داشته است هر چه در تاریخ ساختمان سازی به عصر حاضر نزدیک تر می شویم استفاده از سنگ جنبه تزییناتی تری پیدا می کند.

کاربرد سنگ در ساختمان سازی

انسان در هر منطقه ای که زندگی کند به یک سر پناه نیاز دارد تا از تغییرات آب و هوایی، حیواناتف حشرات و… در امان باشد. انسان های ابتدایی بسته به این که در چه منطقه ای زندگی می کردند از مصالح اطراف خود برای ساخت خانه و سرپناه استفاده می نمودند.
سنگ در غالب مناطق در دسترس انسان است و به همین دلیل در ساخت و ساز از آن استفاده می شود. البته در گذشته از سنگ برای ساخت بنا اصلی استفاده می شد اما در طی دهه های اخیر و توجه بیشتر به امر زیبایی، کاربرد عمده سنگ در حال حاضر برای تزیین ساختمان است.
امروزه سنگ ها با استفاده از ماشین آلات سنگین استخراج می شوند و به واسطه همین امر به راحتی در دسترس می باشند. البته که از هر نوع سنگ نمی توان در ساخت و ساز استفاده کرد.

در ساختمان سازی از سنگ هایی استفاده می شود که به وفور در طبیعت وجود دارند و همچنین استحکام بالایی دارند.
زیبایی سنگ و پرداختی که بر روی آن انجام می شود سبب زیبایی هر بنایی می شود. در بخش بعدی توضیح خواهیم داد که سنگ پلاک چیست و چه کاربردهایی دارد.

اصطلاح سنگ پلاک چیست؟

سنگ های برای این که در ساختمان سازی قابل استفاده باشند باید در ابتدا راهی کارگاه های سنگ بری شوند. در کارگاه های سنگ بری سنگ را بر اساس کاربرد مورد نظر و نوع سفارش برش می دهند. سنگ پلاک به دسته ای از سنگ ها که غالبا کاربرد تزیینی دارند گفته می شود.
تفاوت سنگ پلاک در شیوه فرآوری آن است. سنگ ها در کارگاه های برش سنگ در ابعاد رایج برش داده می شوند. پس از این مرحله سنگ صیقل داده شده و براق می شود. سنگ پلاک از نظر ظاهری زیبا است و مورد توجه قرار دارد.

در حدو 50 سال است که از این نوع سنگ در ایران استفاده می نمایند که مرهون ورود تجهیزات پیشرفته برای فرآوری و برش سنگ است.
سنگ پلاک به جنس خاصی از سنگ ها اشاره ندارد. می توان از هر نوع سنگی که بتوان آن را فرآوری کرد تا به ویژگی های سنگ پلاک برسد، در تولید استفاده نمود.

در ادامه به بررسی انواع سنگ هایی که در غالب سنگ پلاک قابل عرضه و استفاده هستند، می پردازیم. باید گفت که مهم ترین ویژگی جنس سنگ برای این که در دسته سنگ پلاک جای بگیرد، صیقل پذیری آن است.

انواع سنگ قابل استفاده در ساخت سنگ پلاک

سنگ های موجود بر روی زمین از نظر شیوه شکل گیری، مقاومت، تخلخل و… با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. این تفاوت سبب می شود تا برای هر نوع کاربرد مورد نظر تنها از تعداد محدودی سنگ بتوان استفاده کرد. شکل دهی سنگ ها به صورتی که در غالب سنگ پلاک بتوان آن ها را در بازار عرضه کرد به ویژگی صیقل پزی آن ها ارتباط دارد. از ویژگی های اصلی سنگ پلاک این است که این نوع سنگ شفاف و صاف می باشد.
البته این به آن معنا نیست که سنگ هایی که دارای تخلخل بالا هستند را نتوان فرآوری کرد. در مراحل فرآوری برای این دسته از سنگ ها باید با رزین اپوکسی و یا ماستیک سنگ را صاف و صیقلی نمود.

انواع جنس سنگ پرکاربرد در تولید سنگ پلاک:
سنگ تراروتن
سنگ گرانیت
سنگ مرمر
این سه نوع سنگ در کارگاه ها برش داده شده و برای عرضه در بازار آماده می شوند. در پاسخ به این که بهترین نوع سنگ پلاک چیست، باید گفت که تراورتن به دلیل وزن کم و تنوع رنگی بالا و اتصال سریع بهترین انتخاب برای خرید است.

سنگ پلاک چیست

ویژگی های سنگ پلاک چیست

در این بخش به ویژگی های سنگ پلاک اشاره می کنیم تا با این شکل از سنگ بیشتر آشنا شویم. اطلاع از ویژگی های سنگ پلاک به ما در شناخت کاربردهای آن کمک خواهد کرد.
زیبایی به عنوان اصلی ترین ویژگی سنگ پلاک است که به دلیل سطح صاف و براق آن می باشد. سنگ پلاک در برابر شرایط جوی مختلف یعنی سرما و گرما مقاومت بالایی دارد. این نوع سنگ چسبندگی بالایی دارد که به واسطه آن به خوبی به سطح زیرین خود اتصال می یابد.
این ویژگی از سقوط و جدا شدن سنگ جلوگیری می کند. چگالی و وزن سنگ پلاک نیز بسیار کم است که یک ویژگی مهم در کاهش بار ساختمان است. این نوع سنگ به راحتی آلوده نمی شود و تمیز کردن آن ساده و سریع است.

کاربرد سنگ پلاک چیست

سنگ پلاک در ساختمان سازی کاربرد های بسیاری دارد که این امر به دلیل تولید این شکل سنگ از جنس های مختلف می باشد. بسته به ویژگی هایی که سنگ پایه دارد می توان آن را در هر بخش از ساختمان نصب کرد. در ادامه به چند کاربرد رایج سنگ پلاک در ساخت و ساز اشاره می کنیم:
سنگ پلاک نما
سنگ پلاک تزیینی
سنگ پلاک کف
سنگ پلاک پله
سنگ پلاک قرنیز
سنگ پلاک اپن و پیشخوان
سنگ پلاک سینک
سنگ پلاک دیوار
این ها بخش هایی از ساختمان هستند که می توان در ساخت سطح بالایی آن ها از سنگ پلاک استفاده نمود. نصب سنگ پلاک در هر فضا زیبایی و چشم نوازی را به همراه دارد.

قیمت روز سنگ پلاک در بازار

با بررسی سنگ پلاک و رسیدن به پاسخ این سوال که سنگ پلاک چیست نوبت به قیمت روز آن در بازار می رسد. نرخ خرید و فروش سنگ پلاک در بازار سنگ متفاوت است. ویژگی های سنگ پلاک تعیین کننده نرخ خرید و فروش در بازار روز کشور است.
ابعاد، ضخامت، رنگ، طرح، جنس سنگ و آنالیز آن پارمترهایی هستند که تعیین می کنند که سنگ پلاک با چه نرخی باید در بازار خرید و فروش شود. برای خرید سنگ پلاک، راه های مبتنی بر فروش آنلاین در دسترس ترین راه برای هر خریداری می باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.