برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

ابعاد سنگ ساختمانی؟

ابعاد سنگ ساختمانی؟

ابعاد سنگ ساختمانی؟ از آنجا که سنگ ها دارای انواع مختلفی با کاربردهای متفاوت می باشند.

این سنگ ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند و با توجه به همین ویژگی ها، قیمت آنها کم و زیاد می شود. مراکز فروش این سنگ ها در سراسر کشور زیاد است. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی موضوع مرکز خرید سنگ ساختمانی می پردازیم.

ابعاد سنگ ساختمانی؟

امروزه یکی از بهترین مصالح ساختمانی، سنگ ها می باشند. سنگ هایی که از رسوبات رودخانه ها و یا از دل معادن استخراج می شوند. انواع این سنگ ها به صورت طبیعی دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی هستند. این سنگ ها در مراکز مختلفی به فروش می رسند. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی مرکز خرید سنگ ساختمانی می پردازیم.

سنگ هایی که از دل معادن استخراج می شوند، در سه دسته سنگ های کوپ، اسلب و لاشه قرار می گیرند.

ابعاد و ضخامت سنگ های کوپ از همه سنگ ها بیشتر است. این سنگ ها را می توان به صورت تک، دو و سه کوپ بر روی تریلی ها حمل کرد و به کارگاه های تراش و برش سنگ انتقال داد تا به اندازه های کوچکتر تبدیل شوند.

سنگ های اسلب دارای طول و عرض های بسیار بلندی می باشند و می توان از آنها به همین گونه و بدون هیچگونه دست کاری در بخش های مختلفی از ساختمان ها استفاده کرد.

در این میان سنگ های لاشه، سنگ های ورقه ای باقی مانده از سنگ های مختلف استخراج شده از معادن هستند. این سنگ ها نیز دارای اندازه های کوچکی می باشند و دارای ابعاد نامنظمی هستند.

تفاوت سنگ های ساختمانی در چیست؟

در ادامه مطلب مرکز خرید سنگ ساختمانی می توان گفت که، سنگ های ساختمانی دارای تنوع زیادی از لحاظ جنس، رنگ، طرح، ابعاد و … می باشند.

انواع سنگ های ساختمانی از نظر نوع بافت، نوع معدنی که از آن استخراج شده اند، تنوع رنگ و طرح و … با هم متفاوت می باشند.

انواع سنگ های ساختمانی از نظر، میزان استحکام در برابر فشار ها و ضربات ناگهانی، طول عمر و ماندگاری، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، مقاومت در برابر نفوذ آب و باران های اسیدی، عدم تغییر رنگ در برابر نور آفتاب و … با هم متفاوت می باشند.

از دیگر تفاوت های انواع سنگ های ساختمانی، نوع کاربرد آنها در قسمت های مختلف ساختمان ها می باشد.

از تفاوت های این سنگ ها می توان به نوع فرآوری آنها و همچنین استفاده از تجهیزات مختلف در برش و تراش آنها اشاره کرد.

گفتنی است که قیمت انواع سنگ های ساختمانی با توجه به ویژگی ها و نوع کاربردی که دارند با یکدیگر متفاوت می باشد.

با وجود تمام این تفاوت ها می توان گفت که در طبیعت انواع سنگ های ساختمانی زیادی مانند سنگ های تراورتن، گرانیت، کوبیک، لاشه، مرمریت، مرمر و .. موجود می باشند.

ابعاد سنگ ساختمانی؟

کاربرد هر یک از سنگ های ساختمانی در کجای ساختمان است؟

در ادامه مطلب مرکز خرید سنگ ساختمانی می توان به کاربرد سنگ ها اشاره کرد. سنگ گرانیت یکی از بهترین سنگ های ساختمانی می باشد که در ابعاد مختلف در بازار موجود است.

این سنگ دارای کاربردهای زیادی از قبیل استفاده از آن در ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان، مقبره، بناهای تاریخی، پلکان، سنگفرش باغات و خیابان ها و … است.

یکی دیگر از سنگ های موجود در طبیعت سنگ تراورتن است، این سنگ برای ساخت نمای داخلی و خارجی ساختمان، سنگفرش راهروها و محوطه چینی باغات مناسب است.

سنگ مرمریت نیز یکی دیگر از سنگ های مشهور برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان ها است.

این سنگ نما ساختمان برای ایجاد کفپوش داخل ساختمان و ایجاد راه پله نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمر نیز از سنگ های کمیاب می باشد. این سنگ دارای قیمت بالایی است و به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، بیشتر برای کارهای تزئینی داخل ساختمان ها و مکان های زیارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است که از این سنگ برای پوشش دیوارهای هتل های لاکچری، مساجد و … استفاده می شود.

این سنگ دکوراتیو برای پوشاندن پشت تلویزیون، اطراف ستون های داخلی منازل و اطراف شومینه ها مناسب است.

نکاتی در مورد خرید سنگ ساختمانی؟

در مطلب مرکز خرید سنگ ساختمانی باید بگوییم که، افراد در هنگام خریداری سنگ های ساختمانی ابتدا باید به نوع استفاده خود از سنگ توجه کنند، پس از آن و با توجه به نظر کارشناسان بهترین سنگ با بهترین خصوصیات را انتخاب کنند.

در مرحله بعد باید به یک فروشگاه سنگ ساختمانی معتبر و یا سایت اینترنتی مطرح مراجعه کنند تا سنگ هایی با بهترین کیفیت را خریداری کنند.

آنها در هنگام خرید سنگ ساختمان باید از استحکام و مقاومت آن در برابر ضربات و فشارهای ناگهانی اطمینان پیدا کنند.

افراد با توجه به کاربرد سنگ، باید به میزان نفوذ آب در آن دقت کنند. زیرا میزان جذب آب در سنگی که برای نمای داخلی ساختمان استفاده می شود باید با سنگی که برای کفپوش حمام و یا نمای خارجی ساختمان استفاده می شود، متفاوت باشد.

افراد در هنگام خریداری باید به میزان مقاومت سنگ در برابر مواد شیمیایی توجه کنند، این مورد نیز بستگی به نوع کاربرد سنگ دارد.

ابعاد سنگ ساختمانی، معدنی که سنگ از آن استخراج شده است، نحوه برش و تراشکاری سنگ از نکات مهمی هستند که در هنگام خریداری سنگ باید مورد توجه قرار گیرند.

در پایان توجه به قیمت سنگ و هزینه های جانبی آن مانند بارگیری و حمل و نقل نیز بسیار مهم می باشد.

ابعاد سنگ ساختمانی؟

بارگیری و تولید سنگ ها برای خرید سنگ ساختمانی به چه صورت است؟

در پایان مطلب مرکز خرید سنگ ساختمانی می توان گفت که سنگ های ساختمانی وقتی از معادن استخراج می شوند، بر روی تریلی ها گذاشته و به کارگاه های برش و تراش سنگ منتقل می شوند.

سنگ ها در این کارگاه ها با استفاده از ابزار خاص برش داده می شوند و به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند. این سنگ ها طبق استاندارد عمومی به ابعاد کوچکتر با ضخامت های مختلف تبدیل می شوند.

سنگ ها با توجه به نوع استفاده دارای طول، عرض و ضخامت های مختلفی هستند.

بعد از تبدیل سنگ ها به ابعاد مشخص، نوبت به چینش و بارگیری آنها می رسد.

افراد در هنگام بارگیری و یا چینش سنگ ها در کنار هم باید نکاتی را رعایت کنند. افراد در صورت چیدن سنگ ها به صورت طولی باید دقت کنند که سنگ ها به هم چسبیده شده باشند و فضای خالی بین آنها ایجاد نشود. زیرا فضای خالی سبب ضربه به سنگ ها و شکستن آنها می شود.

در برخی از موارد سنگ ها به صورت عرضی بر روی سنگ های چیده شده طولی، گذاشته می شوند. افراد بهتر است با استفاده از پارچه و یا نایلون ضخیمی از تماس این سنگ ها با هم جلوگیری کنند تا سنگ ها نشکنند و یا لب پر نشوند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.