برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

خرید سنگ ساختمانی

خرید سنگ ساختمانی

برای خرید سنگ ساختمانی آنچه بسیار اهمیت دارد، آشنایی با انواع سنگ ساختمانی می باشد. بهتر است هم از نظر ظاهری و هم مقداری با جنس و ترکیب این سنگ ها آشنایی داشته باشید تا خرید سنگ را متناسب با مکان مورد نظر انجام دهید. سنگ گرانیت یکی از پر فروش ترین این محصولات است و در لیست  خرید سنگ ساختمانی این نکته کاملا مشخص است. سنگ granit بسیار سخت و محکم است و برای کفپوش بیرونی و داخلی بکار می رود و در محیط های مختلفی قابل استفاده است. یکی دیگر از انواع سنگ ها که در زمان خرید سنگ ساختمانی با آن آشنا می شوید سنگ مرمریت(marble) است.

انواع سنگ ساختمانی ؟

سنگ مرمریت  به عنوان سنگ تزئینی است و از سنگ های آهکی دگرگون شده تشکیل شده است. سنگ مرمریت نسبت به برخی از سنگ های دیگر دارای حفره های کمتر است و به همین دلیل مقاومت آن بیشتر می باشد. سنگ تراورتن نوع دیگر از سنگ های استخراج شده از معادن ایران است و در ساختمان سازی از آن استفاده می شود. خرید سنگ ساختمانی با توجه به شناخت انواع سنگها و مقایسه آن ها باشد. سنگ مرمر نیز کیفیت و زیبایی زیادی دارد و از سنگ های پر طرفدار می باشد به دلیل  جنس و زیبایی این سنگ قیمت بالاتری در بین محصولات دیگر دارد.

 

خرید سنگ ساختمانی

 

 تفاوت سنگ های ساختمانی در چیست؟

در زمان خرید سنگ ساختمانی با دو نوع سنگ طبیعی و مصنوعی آشنا می شوید که هر کدام  ویژگی های خاصی دارند ولی انواع سنگ های طبیعی مانند تراورتن ، سنگ گرانیت، مرمر، مرمریت بسیار زیبا هستند و در شرایط مختلف طبیعی بوجود آمده اند و  از نظر ظاهری با هم تفاوت هایی دارند.

در واقع شما برای انتخاب بهترین نوع سنگ باید با تفاوت و شباهت آنها آشنایی داشته باشید. سنگ هایی که از نظر جنس محکم است معمولا برای کفپوش و محیط های بیرونی استفاده می شود سنگ گرانیت یکی از این سنگ ها است.

سنگ ها از نظر نوع تشکیل شدن با هم متفاوت هستند. سنگ مرمر و سنگ مرمریت دارای ظاهر زیبایی هستند و  می توانید از روی ظاهر آن را در زمان خرید سنگ ساختمانی بشناسید. هر دو این سنگ از جمله سنگ های رسوبی می باشند. سنگ گرانیت از نظر نوع تشکیل شده با بقیه  سنگ های طبیعی متفاوت است و از نوع آذرین است و  تراورتن از نوع دگرگون شده است.

   خرید سنگ ساختمانی

 کاربرد هر یک از سنگ های ساختمانی در کجای ساختمان است ؟

برای خرید سنگ ساختمانی یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت شود کاربرد این سنگ است در واقع با توجه به مکانی که از سنگ استفاده می شود باید به جنس و طرح آن توجه شود.

مقاومت و استحکام سنگ برای مکان هایی مهم و ضروری است که  امکان تردد و فشارهای بالا روی سنگ وجود داشته باشد بنابراین در محیط های بیرونی ساختمان و کفپوش ها اصولا نیاز به سنگ هایی سخت و محکم می باشد مثلا خرید سنگ ساختمان گرانیت برای کفپوش پیشنهاد می گردد زیرا خرابی و فرسودگی در آنها  بسیار کم است و در صورت آلودگی می توان آنها را با ساب زنی  لایه برداری نمود و  به دلیل  فشردگی بالا در  حین تولید این  سنگها در سال های طولانی  بدون خرابی باقی می مانند.

سنگ های مرمریت و یا مرمر  به دلیل زیبایی و شکل تزئینی که دارند بیشتر برای نمای ساختمان  مورد استفاده قرار می گیرند. خرید سنگ ساختمانی نیازمند آگاهی از  کاربرد انواع سنگ های ساختمانی است.

 نکاتی در مورد خرید سنگ ساختمانی ؟

در زمان خرید سنگ ساختمانی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. علاوه بر طبیعی یا مصنوعی بودن این محصول باید به نکاتی دیگری نیز توجه داشته باشید:

  • در زمان خرید سنگ ساختمانی باید به مقاومت و استحکام سنگ توجه داشته باشید. این محصولات نیز با نظارت مهندسین تولید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و آزمایش های دقیقی برای آنها انجام می شوند. با اطلاع از ویژگی‌‌‌‌‌های فیزیکی و شیمیایی سنگ می توان  به کاربرد سنگ  پی برد.
  • باید در زمان خرید سنگ ساختمانی از طبیعی بودن  سنگ مطلع باشید و تفاوت نوع مصنوعی و طبیعی را به خوبی بدانید.
  • از رنگ و ابعاد و نوع سنگ مطلع باشید. ابعاد سنگ باید با محیط مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.
  • برخی از سنگ ها عایق آب هستند و راه نفوذی به داخل آب وجود ندارد. ولی برخی دیگر دارای تخلخل هستند و  برای محیط هایی که نیاز به سنگ ضد آب دارند مناسب نیستند.
  • سنگها با توجه به معدنی که از آن استخراج می شوند متفاوت هستند، می توانید از مکان استخراج آنها مطلع شوید و خصوصیات  مشخص آنها را مطالعه نمایید.

 بارگیری و تولید سنگ ها برای خرید سنگ ساختمانی به چه صورت است؟

بعد از اینکه خرید سنگ ساختمانی انجام شد مرحله بارگیری آغاز می شود. نکات مهمی برای بارگیری سنگ وجود دارد. اگر دقت های لازم انجام نشود موجب هدر رفت این محصول خواهد شد. در هنگام بارگیری باید مراقب باشید تا فاصله ای بین سنگ ها ایجاد نشود زیرا هر گونه فاصله موجب می شود سنگ ها به  سادگی شکسته شوند. ثابت نگه داشتن  سنگ ها با ابزار مناسب و یا چیدمان مناسب از فروریختن آنها جلوگیری نمایید. امکانی ساییدگی سنگ هایی مانند تراورتن، مرمریت و گرانیت در زمان بارگیری وجود دارد با  قسمت های  پر خطر می توانید از ورق های پلاستیکی استفاده نمایید. اگر از سایش و پریدگی سنگ ها به هنگام باربری جلوگیری  نشود و از سنگ در ساختمان استفاده شود تصویر نا زیبایی را ایجاد خواهد نمود. نوع سنگ و رنگ بندی آنها در بارگیری و نحوه چیدمان آنها در ماشین مهم می باشد.

 کاربرد سنگ در ساختمان

با توجه به خرید سنگ ساختمانی و نوع درخواست مشتریان تولید و فرآوری سنگ ها نیز متفاوت خواهد بود. سنگ هایی که از معادن استخراج می‌‌‌‌شود نیاز به فرآوری دارند و در کارخانه ها اعمال مختلفی بر روی آنها ایجاد می شود. انتخاب و خرید سنگ ساختمانی با توجه به نوع و مکان ساختمان متفاوت خواهد بود. مرحله بارگیری و ارسال سنگ ها بعد از انتخاب آنها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد، بنابراین باید نکات بارگیری سنگ های ساختمانی  به دقت رعایت گردد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.