برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان یک عنصر مهم در ساختمان سازی است که ظاهری زیبا و شیک به ساختمان می بخشد. نکته ی بسیار مهمی که درباره ی سنگ نمای ساختمان وجود دارد این است که باید نوع سنگ مورد استفاده با توجه به هدف سازنده و محیطی که ساختمان در آن قرار دارد تناسب داشته باشد.

 همه چیز راجب سنگ نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان یک عنصر مهم در ساختمان سازی است که ظاهری زیبا و شیک به ساختمان می بخشد. در واقع سنگ گل پنبه ای علاوه بر زیبا سازی بنا، در صورتی که به درستی انتخاب شود نقش مهمی در محافظت از ساختمان در برابر عوامل آسیب زا دارد. سنگ مهم ترین و شاید بهترین پوشش برای استفاده در نمای ساختمان است، زیرا ویژگی ها و انواع مختلفی دارد.

نکته ی بسیار مهمی که درباره ی این نوع سنگ وجود دارد این است که باید نوع سنگ مورد استفاده با توجه به هدف سازنده و محیطی که ساختمان در آن قرار دارد تناسب داشته باشد. برای مثال نوع سنگی که برای آب و هوای مرطوب انتخاب می شود با مناطق خشک کاملا متفاوت می باشد.

اصول خرید سنگ نمای ساختمان چیست؟

اصول مهم در خرید سنگ نما توجه به نوع سنگ است. سنگ نما به دلیل قرار گرفتن در برابر نور خورشید، رطوبت، باران، گرما و سرما، آلودگی هوا و دیگر عوامل محیطی باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. از طرفی سبکی که قرار است در نمای ساختمان بکار برده شود در تعیین نوع سنگ مهم است و هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

برای مثال هنگامی که سازنده قصد اجرای نمای مدرن را داشته باشد نوع سنگ انتخابی معمولا سنگ گرانیت است. از دیگر اصول خرید سنگ سنگ گرانیت مروارید توجه به قیمت سنگ ها است. سنگ مرمر نسبت به سایر سنگ های ساختمانی قیمت بالایی دارد.

از طرفی سنگ نمای امکان سقوط دارد و در این صورت باید اسکوپ گذاری شود. در هنگام خرید همچنین می توان به این نکته توجه کرد و سنگی را برای نما انتخاب کرد که نیازی به اسکوپ گذاری نداشته باشد.

سنگ نمای ساختمان

انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ تراورتن: یکی از پرکاربردترین سنگ گرانیت نهبندان با توجه به ویژگی ها و قیمت مناسب آن، سنگ تراورتن است. بافت سنگ تراورتن متخلخل است و در انواع نماهای خارجی و داخلی استفاده می شود. ایران دارای معادن بسیاری از این سنگ است به همین دلیل دستیابی به آن بسیار آسان می باشد.

سنگ گرانیت: سنگ خارا یا گرانیت نوعی از سنگ آذرین است. رنگ های متنوع این سنگ باعث استفاده گسترده ی آن شده است و در کنار سایر مصالح مانند شیشه فضای بسیار زیبایی ایجاد می کند. سنگ گل پنبه ای یا سنگ گرانیت مروارید نمونه ای از سنگ گرانیت است.

سنگ مرمر: سنگ مرمر سنگی است که از دگرگونی سنگ آهک بوجود می آید و ویژگی بارز این سنگ قابلیت شکل پذیری بالای آن است.

مقاومت بالای این سنگ دربرابر نفوذ آب یکی از ویژگی های مهم آن است. این سنگ دارای سه نوع کریستال، چینی و ابری می باشد.

سنگ کوارتزیت: ماده ی تشکیل دهنده ی سنگ کوارتزیت، کوارتز است و نوع سفید آن شباهت بسیاری با مرمریت دارد. گذر زمان، شرایط آب و هوایی، مواد اسیدی موجود در محیط و غیره تغییر اندکی در این نوع سنگ ایجاد می کنند.

قیمت سنگ نمای ساختمان

قیمت سنگ نمای ساختمان با توجه به نوع سنگ و نیز عواملی مانند طرح و ابعاد متغیر است. سنگ نمایی که دارای ابعاد بزرگتری باشد قیمت به نسبت بیشتری دارد. در واقع قیمت گذاری سنگ های نمای ساختمان براساس نوع و ابعاد آنها می باشد. در این میان سنگ هایی که صیقل داده شده باشند و نیز درخشندگی بیشتری داشته باشند قیمت بالاتری دارند.

سنگ نمای ساختمان

کاربرد انواع سنگ های ساختمانی

سنگ تراورتن: سنگ تراورتن علاوه بر استفاده در نمای بیرون ساختمان (خصوصا در نمای بیرونی ساختمان های مناطق گرم و خشک)، در قسمت های داخلی ساختمان نیز کاربرد بسیاری دارد. از جمله موارد کاربرد این سنگ می توان به استفاده در کفپوش ساختمان، راه پله ها، سرویس های بهداشتی و غیره اشاره کرد. دلیل استفاده از این سنگ در کفپوش و راه پله ی ساختمان ها لیز نبودن آن است.

سنگ گرانیت: تنوع بسیار این سنگ باعث استفاده در نما های داخلی ساختمان ها و هتل ها و نیز نمای بیرونی ساختمان شده است. از دیگر موارد کاربرد آن در کفپوش و راه پله، سینک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد. سنگ گرانیت نهبندان که به آن گل پنبه ای نیز می گویند به دلیل استحکام بالا در نمای ساختمان استفاده می شود.

سنگ مرمر: زیبایی خاص، حساسیت نسبت به نور و شرایط جوی و قیمت بالای سنگ مرمر باعث استفاده ی بیشتر آن در دکوراسیون داخلی شده است. از این سنگ بیشتر در آشپزخانه ها استفاده می شود، زیرا درخشانی خاصی دارد و به راحتی و در کمترین زمان تمیز می شود.

سنگ مرمریت: سنگ مرمریت مقاومت بیشتری نسبت به سنگ مرمر دارد و در کفپوش و دیواره ها استفاده می شود. از این سنگ همچنین در نماکاری ساختمان نیز استفاده می شود.

سنگ کوارتزیت: از این نوع سنگ در نمای ساختمان، کفپوش ها و دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

نحوه تولید سنگ نما

همانطور که گفته شد ایران دارای معادن سنگ بسیاری است، اما استخراج این سنگ ها از معادن به صورتی که قابل استفاده برای ساختمان ها باشد روندی دارد. ابتدا با استفاده از ماشین هایی که مته های قدرتمند دارند سنگ ها را از دیواره های معدن جدا می کنند. سنگ های جدا شده از معدن دارای ابعاد بزرگی هستند که حمل آنها را سخت می کند.

بنابراین با استفاده از سیم اره سنگ ها را به ابعاد قابل حمل برش می دهند. سپس از اره های زنجیری که دارای تیغه های الماسی هستند استفاده می شود . پس از برش سنگ ها و انتقال آنها به کارخانه طی فرایندی سنگ ها را تراشیده و جلا می دهند تا قابل استفاده در نمای داخلی و خارجی باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.