برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

خرید سنگ تراورتن

خرید سنگ تراورتن

خرید سنگ تراورتن را هم می توانید به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام دهید. کافیست اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید و با این سنگ آشنایی بیشتری پیدا کنید. ما در این مطلب علاوه بر معرفی یکی از فروشگاه های معتبر عرضه کننده سنگ، ویژگی های سنگ تراورتن را نیز برایتان بازگو خواهیم کرد. پس با ما همراه شوید.

استفاده از سنگ های ساختمانی

خرید سنگ تراورتن به عنوان یک سنگ ساختمانی مورد توجه بسیاری از مهندسان و معماران است. روش ها، مصالح و ابزار آلاتی که در صنعت ساختمان سازی استفاده میشوند؛ بسیار گسترده و متنوع می باشند. یکی از مصالحی که از زمان های گذشته تا به امروز در بازار عرضه می شده است و کاربرد فراوان داشته، سنگ است. انواع سنگ ها در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند اما سنگ تراورتن موارد استفاده گوناگونی در ساختمان دارد. در این مطلب با خرید سنگ تراورتن و ویژگی های آن آشنا می شویم تا در صورت نیاز از این سنگ در ساخت و ساز های خود استفاده نمایید.

سنگ تراورتن چیست؟

وقتی قصد خرید سنگ تراورتن را پیدا می‌کنید، بهتر است بدانید که تراورتن  یک نوع سنگ رسوبی است. در مناطقی که سرشار از سنگ‌های رسوبی، آهکی و کربنات کلسیم باشد، رواناب‌های این مناطق به شست و شوی این سنگ‌ها می‌پردازند. سپس رواناب ها این ذرات را ته نشین می‌ نمایند. وقتی این مواد ته نشین شده به سرعت رسوب کنند، سنگ حاصل از آن کلسیت خواهد بود. وقتی بعد از گذشت زمان، کلسیت با سایر مواد معدنی ترکیب شود، تراورتن ایجاد می گردد. از دیگر ویژگی هایی که می توان برای این سنگ نام برد، خلل و فرج یا تخلخل در این سنگ است. وقتی در ساختمان سازی از این سنگ استفاده شود، به دلیل حفره های موجود در تراورتن، سیمان پذیری خوبی انجام می گردد، زیرا حفره های خالی به چسبندگی سیمان کمک می کنند. همچنین تخلخل سنگ تراورتن موجب خنثی شدن تاثیر انبساط و انقباض می شود.

خرید سنگ تراورتن

انواع سنگ تراورتن

هنگام خرید سنگ تراورتن فروشنده به شما خواهد گفت: چه نوع سنگ تراورتنی می خواهید؟ پس باید قبل از خرید سنگ تراورتن با انواع این سنگ آشنایی داشته باشید. سنگ تراورتن را می توان بر اساس رنگ و منطقه ای که از آن استخراج شده است، طبقه بندی نمود. در رابطه با تقسیم بندی سنگ تراورتن براساس رنگ، در بخش های بعدی مفصل صحبت خواهیم کرد. اما در این قسمت قصد داریم سنگ تراورتن را با توجه به معادنی که از آن استخراج می شود، تقسیم بندی نماییم.

سنگ تراورتن حاجی آباد: سنگ تراورتن حاجی آباد از عمده ترین سنگ های پرفروش و پر طرفدار دنیای

ساخت و ساز است. شهرت این سنگ بسیار زیاد می باشد. معدن سنگ حاجی آباد واقع در شهرستان محلات است و سنگ های تراورتنی که از این معدن استخراج می گردد: تخلخل کمتر، مقاومت بالا و تنوع رنگی دارند.

سنگ تراورتن کاشان: اگر قصد خرید سنگ تراورتن کاشان را دارید، بهتر است با ویژگی های این سنگ نیز آشنا شوید. این نوع سنگ تراورتن در رنگ های شکلاتی، گردویی و کرم به بازار عرضه می گردد.

قیمت سنگ تراورتن

برای خرید سنگ تراورتن عوامل متعددی بر قیمت این سنگ تاثیرگذار هستند. یکی از ملاک‌ها، رنگ و طرح سنگ تراورتن می‌باشد. هر چقدر سنگ تراورتن دارای سطحی منظم‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

همچنین اگر قصد دارید سنگ تراورتن به رنگ‌های روشن انتخاب نمایید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. نحوه فرآوری سنگ نیز از دیگر مواردی است که بر قیمت سنگ تاثیر‌گذار می‌باشد.

البته برای خرید سنگ تراورتن ارزان قیمت، برای مصارفی چون:

درپوش، نمای پشت ساختمان و جدول سنگی، باید از سنگ های تراورتن که کیفیت تایین‌تری دارند، استفاده نمایید.

این نوع سنگ‌ها از قیمت ‌مناسب‌تری نیز برخوردار بوده و مقرون به صرف نیز هستند. ضخامت سنگ یکی دیگر از فاکتور‌های تاثیر گذار بر قیمت سنگ می‌باشد. هر چه سنگ تراورتن با ضخامت بیشتری برش خورده باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. این موضوع نیز بستگی به محلی دارد که سنگ تراورتن قرار است در آنجا کار شود.

کاربرد سنگ تراورتن

اگر هدف شما از خرید سنگ تراورتن، طراحی داخلی منزل تان است؛ انتخاب کاملا درستی نموده اید. زیرا یکی از مهم ترین کاربرد های تراورتن، استفاده از آن برای تزیین و طراحی داخلی است. به ویژه برای طراحی نمای پشت تلویزیون، از سنگ تراورتن استفاده می شود. نمایی که این نوع سنگ به منزل شما خواهد بخشید، بسیار شیک بوده و تا مدت طولانی ماندگاری دارد. اگر هم قصد دارید به عنوان کفپوش از سنگ تراورتن استفاده کنید، باز هم گزینه مناسبی است. زیرا سنگ تراورتن دارای خلل و فرج بوده و سطح لغزنده ای ندارد. به همین خاطر برای کفپوش کنار استخر، حمام و سرویس بهداشتی کاملا مناسب می باشد. از دیگر موارد استفاده سنگ تراورتن می توان به موارد زیر اشاره کرد: خرید سنگ تراورتن برای نما، طبقات داخلی، اطراف شومینه، کانترها، پیاده روها،  بک اسپلش، دیوارهای داخلی و خارجی، اطراف وان حمام، مسیرهای رانندگی و دیوارهای دور آن.

نحوه خرید سنگ تراورتن

امروزه انجام هیچ گونه خریدی سخت نخواهد بود، حتی خرید سنگ تراورتن. زیرا علاوه بر خرید حضوری، شما می‌توانید به راحتی از طریق فروشگاه‌های آنلاین اقدام به خرید نمایید. در صفحات اینترنتی، فروشگاه‌های عرضه کننده سنگ به وفور دیده می‌شوند. هر یک از این فروشگاه‌ها، دارای یک شعبه مرکزی و حضوری نیز هستند. حتی برخی از شرکت‌ها  با شعبه های گوناگون در سراسر کشور، آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند. شرکت سنگ رادیان یکی از شرکت‌های تولید کننده و توزیع کننده سنگ های ساختمانی من جمله تراورتن می‌باشد که با ۱۵ سال سابقه درخشان در خصوص عرضه سنگ، توانسته مشتریان زیادی را راضی نماید. این شرکت برای پروژه‌های زیادی در سراسر کشور خدمت رسانی کرده و به تامین سنگ مورد نیاز آن ها پرداخته است. شما با مراجعه به سایت: radianstone.com می توانید از پروژه ها و سنگ هایی که توسط این مجموعه عرضه می شود، اطلاع یابید.

رنگ بندی سنگ تراورتن

وقتی وارد فروشگاه شوید و قصد خرید سنگ تراورتن را داشته باشید با تنوعی از رنگ‌ها روبرو خواهید شد. سنگ تراورتن روشن فقط یکی از انواع سنگ‌های تراورتن است. در واقع از ویژگی‌های مهم و البته جالب توجه سنگ تراورتن، باید به تنوع رنگ آن اشاره کرد. رِنج رنگ‌های تراورتن به صورت: خاکستری تا طلایی قابل مشاهده می‌باشد. اگر بخواهیم به شکل موردی تنوع رنگ‌های تراورتن را بدانیم، باید به: انواع رنگ‌های برنزی، کرمی، شکلاتی، گردویی، زرد، لیمویی و سفید اشاره کنیم. به طور کلی تنوع رنگی این نوع سنگ زیاد می باشد.  نکته مهمی که باید در این خصوص بدانید، ثابت بودن رنگ سنگ تراورتن است. این ویژگی موجب می‌شود شکل ظاهری سنگ تراورتن با گذر زمان تغییر نکرده و به نمای ساختمان شما آسیب نزند. اگر قصد دارید برای نمای داخلی از تراورتن استفاده کنید، باید به تناسب رنگ وسایل با رنگ سنگ تراورتن توجه نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.