برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

سنگ ساختمانی

همه چیز راجب سنگ ساختمانی رادیان استون

سنگ ساختمانی رادیان استون هم به سنگ های طبیعی و هم به سنگ های مصنوعی اطلاق می شود که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر دوست دارید پرطرفدار ترین سنگ های ساختمانی را بشناسید و همه چیز راجب سنگ ساختمانی از قیمت گرفته، تا کارایی و ویژگی های آن ها مطلع شوید، این مطلب را تا انتها خوانده و اطلاعات خود را افزایش دهید.

نکاتی که باید در مورد سنگ ساختمانی رادیان استون بدانیم ؟

بسیاری از افراد، فقط گرانیت و مرمر را به عنوان سنگ ساختمانی می شناسند؛ این در حالیست که تنوع گسترده ای برای سنگ های ساختمانی وجود دارد. سنگ ساختمانی به عنوان یکی از مصالح باکیفیت و با دوام شامل انواع زیر می شود: تراورتن، بازالت، مرمریت، کوارتزیت، گنیس، تخته سنگ، سنگ آهک و لاتریت. هر کدام از این سنگ ها ویژگی های مخصوص به خود داشته و کارایی های مشخصی دارند. البته توجه داشته باشید، همه ما سنگ را به عنوان یک جسم سخت می شناسیم، اما سنگ ها نیز با گذشت زمان و تحت تاثیر شرایط خاصی، مقاومت خود را از دست می دهند و شکننده می شوند. حتی برخی از سنگ ها به صورت ذاتی سست هستند. پس بسیار مهم است که سنگ مقاوم را بشناسید. سنگی مقاوم است که بر روی سطح آن لکه و یا درز و شکاف وجود نداشته باشد.

هر چند به طور کلی، انجام ساخت و ساز با سنگ های طبیعی هزینه بیشتری دارد، ولی برای محیط زیست بسیار مطلوب تر است. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی سنگ های مصنوعی نیز تولید می شوند. در صنعت ساختمان سازی نیز، سنگ های مصنوعی جایگاه خود را پیدا کرده اند. این نوع سنگ ها از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی (سیمان و مواد پلیمری) تولید می شوند.  ولی استفاده از سنگ طبیعی بهتر بوده و بیشتر توصیه می گردد.

انواع سنگ ساختمانی رادیان استون  :

هر سنگ ساختمانی دارای منشا خاصی است. به طور مثال: مرمریت جزو سنگ های آهکی محسوب می‌شود و بخش اعظمی از آن، شامل کربنات کلسیم است. منشا شکل گیری این سنگ مربوط به سنگ‌های رسوبی آواری می‌باشد. مرمریت سنگی است که مانند سایر سنگ های آهکی در برابر اسید واکنش نشان داده و دچار تغییرات شیمیایی می گردد. تراورتن نیز جزو سنگ های رسوبی بوده که در نزدیکی چشمه های معدنی یافت می شود. این سنگ تخلخل بسیار داشته و در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود. از مواد تشکیل دهنده این سنگ نیز می توان به کربنات کلسیم(کلسیت) اشاره کرد. برخلاف سنگ مرمریت و سنگ تراورتن، سنگ گرانیت نوعی سنگ دگرگونی است. این نوع سنگ ها از تغییرات شیمیایی سنگ های دیگر و تحت تاثیر فشار و دمای زیاد، شکل می گیرند. البته در تشکیل گرانیت، دما و محتوای آب دو پارامتر مهم محسوب می شوند.

سنگ ساختمانی

قیمتسنگ ساختمانی رادیان استون

وقتی برای خرید سنگ نما یا به طور کلی سنگ ساختمانی به فروشگاه های مربوطه مراجعه کنید، متوجه خواهید شد قیمت هر سنگ بر اساس متر مربع می باشد. همچنین در صورتی که ابعاد مد نظر شما زیاد باشد، طبیعتا قیمت بیشتری پرداخت خواهید کرد. ضخامت، یکی دیگر از ویژگی هایی است که بر قیمت سنگ ساختمانی تاثیر می گذارد. هر انداز سنگ مورد نظر شما ضخیم تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. نوع سنگ نیز از دیگر فاکتور های اثر گذار بر قیمت است. هر سنگی نرخ مخصوص به خود را دارد. اگر بخواهیم قیمت انواع سنگ ها را با هم مقایسه کنیم، باید گفت: سنگ تراورتن و مرمریت گران تر از سنگ گرانیت هستند. همچنین رنگ سنگ ها نیز بر قیمت شان تاثیر گذار است. به طور مثال: سنگ های تراورتنی که رنگ روشن دارند، دارای قیمت بالاتری هستند. مرمر نیز جزو سنگ های ساختمانی گران قیمت است.

کاربرد سنگ ساختمانی رادیان استون

هر سنگی با توجه به خواصی که دارد، دارای کاربردهای ساختمانی متفاوتی نیز می‌‌باشد. به عنوان مثال: سنگ گرانیت دارای مقاومت فشاری و دوام بالا است. به همین خاطر در پروژه‌‌های ساختمانی بزرگ کاربرد دارد. اگر قصد دارید برای تزئین و طراحی داخلی منرل‌تان سنگ ساختمانی مناسب تهیه کنید، باید سنگ مرمریت را انتخاب نمایید. چون مرمریت سنگی با مقاومت پایین است بهتر است در مکان‌‌هایی استفاده شود که در مجاورت هوای آزاد قرار نداشته و یا مرطوب نباشند. اما سنگ تراورتن با تنوع رنگی و طرح‌‌های متفاوتی که دارد برای نمای ساختمان‌ها بسیار مناسب است. سنگ اسلب سنگی با برش های بزرگ و خاص می‌باشد. مکان‌هایی که در مرکز دید قرار دارند مانند: لابی هتل ها، مجتمع های مسکونی و اداری، رستوران‌ها ، کانتر ارائه خدمات در شرکت ها و مراکز پزشکی برای استفاده از سنگ اسلب مفید هستند. با داشتن چنین اطلاعاتی می‌توانید سنگ مناسب را انتخاب نمایید.

سنگ ساختمانی

ابعاد سنگ ساختمانی رادیان استون

هر سنگ ساختمانی دارای ابعاد متفاوتی می‌باشد. البته نوع کاربرد سنگ نیز، بر ابعاد آن تاثیرگذار است. سنگ‌هایی که از معدن استخراج می‌شوند، کوپ نام دارند. ابعاد این سنگ‌ها بسیار زیاد بوده و به صورت اشکال منظم و نامنظم هندسی قابل مشاهده هستند. این سنگ‌ها بعد از استخراج به کارگاه‌های سنگبری فرستاده می‌شوند تا به ابعاد مناسب برش داده شوند. اگر شما به قطعات سنگی بزرگ نیاز دارید، باید به سنگبری مراجعه کنید که دارای دستگاه اره بُر، باشد. اگر می‌خواهید سنگ مد نظرتان با ضخامت بیش از ۴۰ سانتی‌متر برش داده شود، حتما به اره بُر نیاز دارید. ولی برای اندازه‌های زیر ۴۰ سانتی متر، دستگاه تیغ بُر کافی است. اگر قصد دارید سنگی برای نمای ساختمان تهیه کنید، به ابعاد ۲*۳ متر نیاز دارید. توجه داشته باشید، اگر طول سنگی که قصد خرید آن را دارید، کمتر از ۲ متر است، باید هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

معادن سنگ های ساختمانی:

در استان خراسان جنوبی، شهرستان نهبندان، معادن متعددی وجود دارد که به استخراج سنگ ساختمانی می‌پردازند. سنگ گرانیت نهبندان مربوط به معادن این شهرستان است. این نوع گرانیت در مقایسه با انواع دیگر آن، دارای بافت درشت تری است و زمینه روشنی دارد. رنگ خاکستری این سنگ ها همراه با بافت و طرح های مشکی، زیبایی خاصی به این سنگ بخشیده است. اما سنگ تراورتن که این روزها در بازار طرفداران زیادی دارد، از معادن شهرستان محلات استخراج می‌گردد. یکی از معروف ترین معادن سنگ تراورتن، تراورتن حاجی آباد می‌باشد. استان های آذربایجان شرقی، فارس، لرستان و یزد جزو تولید کنندگان سنگ مرمریت محسوب می شوند. در این بین، استان لرستان دارای بیشترین تعداد معادن سنگ چینی و مرمریت  است. بعد از استخراج سنگ های ذکر شده، آن ها را به کارگاه های سنگبری می برند و به صورت سنگ پلاک، در ابعاد و شکل های مختلف برش می دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.