برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

قیمت انواع سنگ ساختمانی

قیمت انواع سنگ ساختمانی

قیمت انواع سنگ ساختمانی با یکدیگر متفاوت می باشند. زیرا هر سنگ ساختمانی یا ویلایی دارای ویزگی ها و کاربردهای مختلفی می باشد. قیمت این سنگ ها روز به روز در حال تغییر می باشد و طبق موراد خاصی تعیین می گردد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی قیمت های این سنگ ها می پردازیم.

قیمت انواع سنگ ساختمانی

امروزه سنگ ها از مهم ترین مصالح ساختمانی هستند. سنگ هایی که دارای انواع مختلفی هستند و می توان از آنها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. این سنگ ها دارای ارزش مالی متفاوتی می باشند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت انواع سنگ ساختمانی بپردازیم.

قیمت های سنگ ویلایی   

قیمت انواع سنگ ویلایی و یا ساختمانی متفاوت است.

این سنگ ها براساس ویژگی های آنها از جمله دوام و ماندگاری، مقاومت در برابر فشارهای مداوم و ناگهانی، میزان نفوذ آب، کاربرد سنگ ها، تنوع رنگی و … تعیین می شود.

این سنگ ها دارای انواع مختلفی هستند و در هنگام استخراج از معادن و انتقال به کارگاه های تراشکاری و برش سنگ، در ابعاد مختلفی برش می خورند. به همین دلیل قیمت انواع سنگ ساختمانی براساس ابعاد نیز تغییر می کند.

در این میان برخی از سنگ های ویلایی در بسیاری از معادن موجود هستند و می توان آنها را استخراج کرد. اما برخی از آنها مانند سنگ مرمریت کمیاب می باشند، به همین دلیل قیمت این نوع سنگ ویلایی ممکن است در برابر برخی از سنگ ها بیشتر باشد.

همچنین برخی از انواع سنگ ها ویلایی و ساختمانی دارای چند کاربرد مختلف می باشند و می توان از آنها در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد.

در مقابل برخی از انواع سنگ های ساختمانی و یا ویلایی فقط برای یک قسمت از ساختمان مناسب می باشند و باید در آنجا استفاده شوند، به همین دلیل سنگ هایی که دارای چند کاربرد هستند دارای قیمت بیشتری می باشند.

قیمت انواع سنگ ساختمانی

علت اسم گذاری سنگ ویلایی چیست؟

ویلاها به مکان هایی گفته می شود که دارای محوطه های بیرونی و یا به اصطلاح حیاط هایی با متراژ زیاد می باشند. این ویلاها ممکن است در بسیاری از نقاط کشور موجود باشند.

در این میان بسیاری از این ویلاها در شهرهای شمالی کشور بنا می شوند. به همین دلیل بهترین نوع مصالح ساختمانی برای بنا کردن این ویلاها، انواع سنگ های ساختمانی مختلف می باشند.

مهمترین ویژگی های سنگ های ویلایی مقاومت آنها در برابر نفوذ آب، استحکام و ماندگاری بالا، مقاومت در برابر باران های اسیدی، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف و … است.

از انواع سنگ های ویلایی بیشتر برای نمای ساختمان و محوطه چینی فضای داخلی ویلاها استفاده می گردد تا جذابیت ساختمان بیشتر شود.

در بین سنگ های ویلایی، برخی دارای کاربردها و ویژگی های مثبت بیشتری می باشند. سنگ تراورتن و سنگ گرانیت از انواع این سنگ های ویلایی هستند.

این سنگ های ویلایی و ساختمانی علاوه بر داشتن ویژگی هایی همچون دوام و ماندگاری بالا، از تنوع طرح و رنگ زیادی نیز برخوردار می باشند، به همین دلیل از آنها برای ساخت نمای ساختمان نیز استفاده می شود و در بین عموم مردم به عنوان سنگ نما نیز شناخته می شوند.

کاربرد هر یک از سنگ های ساختمانی در کجای ساختمان است؟

سنگ گرانیت یکی از بهترین سنگ های ساختمانی می باشد، این سنگ به دلیل ویژگی های خاصی مانند استحکام بالا می تواند به خوبی برای محوطه چینی و ایجاد سنگفرش ساختمان های ویلایی استفاده شود.

همچنین از این سنگ در مناطق کوهستانی برای ایجاد نمای ساختمان نیز بهره گرفته می شود.

سنگ تراورتن نیز یکی از بهترین سنگ های ویلایی می باشد. از این سنگ می توان برای ایجاد نما، ایجاد کفپوش، پوشاندن راه پله در بیرون و داخل ساختمان و … استفاده کرد.

این سنگ دارای تخلخل های زیادی است و به همین دلیل از خاصیت چسبندگی بالایی برخوردار می باشد.

سنگ مرمریت نیز یکی از بهترین سنگ های ساختمانی است که آب را جذب نمی کند، اما نمی تواند در برابر باران های اسیدی دوام بیاورد و آسیب می بیند. به همین دلیل برای ایجاد کفپوش و یا نمای ساختمان های ویلایی مناسب نیست و بیشتر در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ آنتیک نیز یکی از سنگ های ساختمانی است که از جمع آوری سنگ ریزه های تراورتن به وجود می آید. این سنگ نوعی سنگ تزئینی می باشد که می توان از آن برای داخل ساختمان و همچنین ایجاد نمای ساختمان نیز استفاده کرد.

قیمت انواع سنگ ساختمانی

نکاتی در مورد خرید سنگ ساختمانی که باید بدانیم؟

در هنگام خرید انواع سنگ های ساختمانی باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دارد تا بهترین سنگ را انتخاب کرد.

نخستین نکته توجه به بافت سنگ است، یک سنگ ساختمانی مناسب باید دارای سطحی یکدست باشد و هیچگونه شیار و یا ترکی در آن وجود نداشته باشد.

گفتنی است افراد با زدن ضربه ای نه چندان محکم به سنگ می توانند از وجود شیار و ترک درونی در آن مطمئن شوند.

انواع سنگ های ساختمانی نباید آب را به سمت خود جذب کنند، آنها باید بتوانند در برابر باران های اسیدی دوام بیاورند و به گونه ای باشند که بتوان آنها را با استفاده از مواد مختلف شستشو داد و آلودگی های آنها را پاک کرد.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید این سنگ ها باید مورد توجه قرار داد، مقاومت آنها در برابر شرایط جوی مختلف و انواع فشارها و ضربات ناگهانی و مداوم است.

ناگفته نماند که افراد در هنگام خرید هر کدام از سنگ های ساختمانی باید به محلی که قرار است، از سنگ  ها در آنجا استفاده کنند، نیز توجه داشته باشند تا سنگ هایی با ویژگی های مناسب را انتخاب کنند.

تمامی این عوامل می توانند بر قیمت انواع سنگ ساختمانی تاثیرگذار باشند.

استعلام قیمت سنگ های ساختمانی چگونه است؟

به طور کلی قیمت انواع سنگ ساختمانی مشخص می باشد، به طوری که قیمت سنگ گرانیت نسبت به سنگ تراورتن بیشتر می باشد.

همچنین قیمت سنگ مرمریت نیز به دلیل کمیاب بودن زیاد می باشد. اما قیمت سنگ آنتیک که از سنگ ریزه های تراورتن ایجاد می شود، نسبت به دیگر سنگ ها کمتر می باشد.

در این میان بسیاری از سنگ های ساختمانی از معادن مختلف کشور استخراج می شوند، به همین دلیل برخی از سنگ های استخراج شده از یک معدن دارای کیفیت بیشتری هستند و نسبت به بقیه گران تر هستند.

قابل ذکر است، قیمت سنگ های ساختمانی روز به روز در حال تغییر است، با این وجود افراد برای استعلام قیمت های این سنگ ها می توانند به سنگ فروشی ها و یا سایت های اینترنتی معادن مراجعه کنند و قیمت های آنها را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

همچنین امروزه بازاریابان زیادی در زمینه فروش سنگ های ساختمانی فعالیت می کنند.

این افراد باید بتوانند ویژگی ها و کاربردهای انواع سنگ ها را به خریداران معرفی کنند و این امکان را به خریدار بدهند که آنها در هر زمان و هر شرایط اقتصادی به وسیله ساده ترین راه ارتباطی از قیمت انواع سنگ ساختمانی مطلع شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.