برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

نحوه خرید سنگ جدول

امروزه استفاده از سنگ های جدولی برای جداسازی و محوطه چینی بسیاری از اماکن دیده می شود. این سنگ ها دارای تنوع زیادی هستند و قیمت این جداول با توجه به ویژگی های آنها متفاوت می باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی نحوه خرید سنگ جدول می پردازیم.

نحوه خرید سنگ جدول

امروزه از انواع جدول ها با جنس های خاص در بسیاری از مناطق شهر و منازل ویلایی استفاده می شود، در این میان بسیاری از این جداول برای جدولکشی خیابان ها استفاده می شوند. یکی از این نوع جدول ها، جدول سنگی است. ما در این مقاله به بررسی قیمت و چگونگی خرید سنگ جدول می پردازیم.

انواع سنگ جدول؟

سنگ های جدولی دارای کاربردها و البته انواع زیادی هستند.

در این میان بسیاری از سنگ های جدولی که در مناطق مختلف کشور و با توجه به شرایط آب و هوایی آن منطقه مورد استفاده قرار می گیرند، شامل سنگ جدول گرانیت، سنگ جدول تراورتن، سنگ جدول کوبیک، سنگ جدول مرمریت، سنگ جدول کریستالی و .. می باشند.

تمامی این سنگ ها از عمر و استحکام بالایی برخوردار می باشند. انواع این سنگ های جدولی می توانند در برابر سرما و گرمای شدید دوام بیاورند و ضربات و فشار های ناگهانی را تحمل کنند.

این سنگ ها کاملا طبیعی هستند و در اندازه ها و ضخامت های مختلف برش می خورند. این سنگ های جدولی بسیار متراکم می باشند، به همین دلیل آب نمی تواند در آنها نفوذ کند و در نتیجه دیرتر فرسوده می شوند.

ناگفته نماند که این سنگ ها دارای طرح ها و رنگ های زیادی می باشند و به همین دلیل نیازی به رنگ آمیزی و ایجاد طرح ندارند.

قابل ذکر است که برخی از این سنگ ها در کارگاه های برش و تراشکاری سنگ، دستکاری می شوند تا بر روی آنها اصطکاک مناسبی ایجاد شود و افراد در صورت عبور از روی آنها لیز نخورند.

تفاوت سنگ جدول بتنی و سنگی در چیست؟

در ادامه مطلب نحوه خرید سنگ جدول باید به این موضوع اشاره کنیم که در گذشته برای جدول کشی پیاده روها و چیدن دور باغچه ها و .. از جدول بتنی استفاده می شد. اما امروزه به جای این جدول ها از جداول سنگی استفاده می شود.

جداول سنگی دارای عمر و ماندگاری بالاتری نسبت به جداول بتنی هستند. نفوذ آب در این جداول نسبت به جداول بتنی بسیار کمتر است.

جداول بتنی به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند و خراب می شوند. در صورتی که این اتفاق برای جداول سنگی بسیار دیرتر رخ می دهد.

برای زیباتر شدن جداول بتنی، باید آنها را رنگ آمیزی کرد و روی آنها طرح های زیادی ایجاد کرد. در صورتی که جداول سنگی به طور طبیعی دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هستند.

از جداول سنگی می توان در هر اقلیمی با شرایط آب و هوایی متفاوت و ناگهانی استفاده کرد، زیرا شرایط جوی نمی تواند به این سنگ ها آسیب بزند. اما جداول بتنی در برابر شرایط جوی ناگهانی آسیب می بینند.

جدول های سنگی طبیعی هستند و در ساخت آنها از هیچ گونه مصالح ساختمانی استفاده نمی شود، به همین دلیل برای محیط زیست مناسب تر هستند.

کاربرد سنگ جدول در کجاست؟

همانطور که در بالا گفتیم سنگ های جدولی دارای جنس ها و ویژگی های مختلفی هستند و همین ویژگی ها سبب می شوند که آنها دارای کاربردهای زیادی باشند.

از ویژگی های مختلف انواع سنگ های جدولی می توان به تنوع جنس، تنوع طرح و رنگ و همچنین ابعاد مختلف این سنگ ها اشاره کرد.

در حالت کلی از این سنگ ها به عنوان سنگ جدول پیاده روها و مسیر های پر رفت و آمد یاد می کنند.

گفتنی است که خیلی از افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می کنند با خرید سنگ جدول، از طرح ها و رنگ های متفاوت این سنگ ها برای تزئین باغ ها و باغچه های خود بهره می گیرند.

در صورتی که بسیاری از افراد و شهرداری ها از ابعاد و ضخامت های مختلف این سنگ ها استفاده می کنند. آنها ضمن استفاده از این سنگ ها برای جداسازی پیاده رو ها از خیابان ها، ایجاد مکان ها و جوی های عبور آب، به عنوان سنگ های محوطه چینی نیز بهره می برند.

از دیگر کاربردهای این سنگ ها می توان به استفاده از آنها برای چیدن دور باغچه های موجود در خانه ها و پارک ها، جدا کردن باغچه ها از یکدیگر و … نیز اشاره کرد.

خرید سنگ جدول

نکاتی در مورد خرید سنگ جدول ؟

افراد در هنگام خرید جدول باید موارد مهمی را مورد توجه قرار دهند. نخستین نکته، توجه به نوع و جنس سنگ می باشد. افراد باید نوع سنگ را با توجه به شرایط اقلیمی و جوی که در آن زندگی می کنند، انتخاب کنند.

گفتنی است که انواع سنگ های جدولی دارای ابعاد مختلف با ضخامت های متفاوت هستند. به همین دلیل افراد با توجه به مکان استفاده، باید از جدول سنگی با ابعاد و ضخامت مشخصی استفاده کنند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید سنگ جدول مورد توجه قرار دارد، مکان استفاده از سنگ مورد نظر می باشد.

برخی از افراد از انواع سنگ های جدولی برای جداسازی محوطه های مختلف در داخل پارک ها،

پیاده روها و برخی برای زیبا کردن اطراف آبنماها و چیدن اطراف باغچه ها استفاده می کنند، این افراد باید سلیقه به خرج بدهند و از میان سنگ های جدولی با رنگ ها و طرح های متنوع، سنگ مناسب و زیباتری را انتخاب کنند.

در پایان نیز افراد باید به هزینه ای که قرار است، صرف خرید انواع سنگ های جدولی بکنند،

توجه کنند تا بتوانند با توجه به وضعیت مالی خود، بهترین نوع سنگ جدولی با شرایط ویژه را خریداری کنند.

قیمت سنگ جدول چگونه تعیین میشود؟

عوامل زیادی می توانند بر قیمت این سنگ ها تاثیرگذار باشند. از مهم ترین این عوامل می توان به نوع سنگ، نوع طرح و رنگ، میزان دوام و ماندگاری و … اشاره کرد.

از دیگر موارد مهم در مورد قیمت این سنگ ها، توجه به ابعاد سنگ ها و ضخامت آنها است. زیرا ابعاد این سنگ ها می توانند در میزان پوشش محل مورد نظر تعیین کننده باشند.

به طور کلی قیمت انواع این سنگ ها ارزان است و قیمت آنها براساس متر مربع حساب می شود.

به طور کلی انواع جدول های سنگی دارای عرض هایی به اندازه 30 سانتی متر و طول هایی به اندازه 50 و یا 70 سانتی هستند.

در این میان قطر و یا ضخامت آنها با یکدیگر فرق می کند و این نکته در قیمت آنها تاثیرگذار است. ضخامت انواع این سنگ ها، می تواند 10، 8، 6، 15 و 20 سانتی متر باشد.

قابل ذکر است افراد عادی که قصد خرید سنگ جدول برای باغ ها و ویلاهای خود را دارند، می توانند هزینه کمتری را پرداخت کنند و از سنگ هایی با ضخامت 8 و 6 سانتی متر و شهرداری ها از سنگ هایی با ضخامت 120 سانتی متر به بالا بهره بگیرند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.