برای ارتباط با تیم مشاوره و بازرگانی ما می توانید با این تلفن ها تماس حاصل نمایید  09152022280 | 09152022280

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

قیمت سنگ گرانیت نهبندان مانند قیمت دیگر سنگ های گرانیت به عوامل مختلفی مانند میزان استحکام و مقاومت آن در برابر فشارها بستگی دارد. سنگ گرانیت نهبندان دارای ویژگی های خاصی است، به همین دلیل ما در این مقاله سعی می کنیم به بررسی قیمت این سنگ و چگونگی بارگیری آن بپردازیم.

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

سنگ گرانیت نهبندان یکی از بهترین سنگ های گرانیت است که دارای ویژگی های خاصی می باشد، افراد می توانند از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنند. این سنگ در بازار خرید و فروش انواع های گرانیت به خوبی به فروش می رسد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی قیمت سنگ گرانیت نهبندان می پردازیم.

قیمت انواع سنگ گرانیت نهبندان؟

سنگ گرانیت نهبندان در برخی از موارد به عنوان سنگ گرانیت گل پنبه ای شناخته می شوند. این سنگ ها دارای رنگ های روشن با بافتی دانه ای درشت و بلورین هستند.

سنگ گرانیت مانند دیگر سنگ ها از سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی به وجود می آید، با این تفاوت که مواد مذاب تشکیل دهنده آن در درون زمین سرد شده اند.

این سنگ با توجه به میزان استحکام، مقاومت در برابر فشارها، باران های اسیدی و … قیمت گذاری می شود.

از انواع سنگ گرانیت نهبندان، می توان به سنگ های پرتقالی، آستان و .. اشاره کرد، هر کدام از این سنگ ها با توجه به رنگ و طرح دارای قیمت های مختلفی هستند.

گفتنی است که انواع سنگ گرانیت نهبندان از چندین معدن مختلف که دارای سنگ هایی با ویژگی های خاص هستند، استخراج می شوند، به همین دلیل قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است.

در این میان نوع کاربرد سنگ گرانیت نهبندان، نحوه حمل و بارگیری، چگونگی برش و تراشکاری و … می تواند قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به تمامی این موارد می توان گفت که قیمت سنگ گرانیت نهبندان از قیمت سنگ گرانیت مروارید و سنگ گرانیت تایباد بالاتر است.

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

تفاوت قیمت سنگ های گرانیت در چیست؟

سنگ های گرانیت دارای انواع مختلف کوبیک، گل پنبه ای، مروارید، تایباد، نهبندان و … هستند. به طور کلی همه این سنگ ها از سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی تشکیل شده اند.

این سنگ ها همگی دارای استحکام و ماندگاری بالایی می باشند، در برابر فشارها و ضربه های ناگهانی مقاوم هستند.

این سنگ ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند، در برابر باران های اسیدی و مواد شیمیایی دوام می آورند و تغییرات جوی روی آنها تاثیری نمی گذارد.

در این میان برخی از سنگ ها از ویژگی های برتر و استحکام بیشتری برخوردار هستند که همین عوامل می تواند سبب تفاوت قیمت آنها شود.

همچنین انواع سنگ های گرانیت در نمای ساختمان، سنگ فرش خیابان ها، ایجاد پله ها، محل های پر رفت و آمد و … استفاده می شوند. به همین دلیل می توان گفت که کاربرد سنگ نیز یکی از دلایل تفاوت قیمت میان سنگ های گرانیتی باشد.

موضوع دیگری که می تواند بر قیمت این سنگ ها تاثیرگذار باشد، ابعاد و ضخامت آنها می باشد. تمامی این سنگ ها وقتی از معادن استخراج می شوند، به کارگاه های برش و تراش سنگ منتقل می شوند و در آنجا به اندازه های مختلفی در می آیند.

قیمت سنگ گرانیت به چه چیزهایی بستگی دارد؟

در ادامه مطلب قیمت سنگ گرانیت نهبندان می توانیم بگوییم که، قیمت انواع سنگ های گرانیت به میزان استحکام آنها، میزان مقاومت آنها در برابر شرایط جوی و باران های اسیدی بستگی دارد.

قیمت انواع سنگ های گرانیتی به نوع معدنی که از آن استخراج یافته اند، نحوه بارگیری، حمل و نقل و همچنین میزان تراش و برش آنها نیز بستگی دارد.

سنگ های گرانیتی موجود در برخی از معادن کشور نسبت به دیگر معادن از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

قیمت این سنگ ها به نوع کاربرد، تنوع رنگ های آنها و … بستگی دارد. در این میان برخی از سنگ ها به دلیل داشتن رنگ های زیباتر دارای قیمت های بالاتری هستند.

گفتنی است که نوع کاربرد نیز می تواند بر قیمت سنگ ها تاثیرگذار باشند، سنگ های گرانیتی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند، نسبت به سنگ های گرانیتی که برای سنگ فرش خیابان ها استفاده می شوند، گران تر هستند.

تراش و برش سنگ های گرانیتی و تبدیل آنها به اندازه ها و ضخامت های استاندارد می تواند بر قیمت آنها تاثیرگذار باشد.

در این میان باید گفت انواع سنگ های گرانیتی که دارای هیچ گونه برآمدگی و یا غده ای نباشند، دارای قیمت بالاتری هستند.

قیمت سنگ گرانیت نهبندان

نکاتی در مورد خرید سنگ گرانیت نهبندان؟

در ادامه مطلب قیمت سنگ گرانیت نهبندان باید به موارد مهمی در هنگام خرید آنها دقت کنیم.

ابتدا اینکه انواع سنگ های گرانیت نهبندان دارای تنوع بالایی در نوع معدن، رنگ، استحکام و … هستند، به همین دلیل افراد ابتدا باید محل استفاده از آنها را مشخص کنند و سپس بهترین رنگ با بهترین درجه استحکام را برگزینند.

افراد باید با توجه به محل مورد نظر، میزان ضخامت و اندازه های سنگ ها را مد نظر قرار دهند.

قیمت انواع سنگ های گرانیت نهبندان با یکدیگر متفاوت می باشند، به همین دلیل افراد باید قیمت های آنها را با هم مقایسه کنند و سپس بهترین سنگ را خریداری کنند.

همچنین افراد در هنگام خرید باید به میزان شفافیت و صیقلی بودن سنگ ها نیز توجه کنند تا بهترین سنگ را خریداری کنند.

در این میان افراد باید دقت کنند که سنگ مورد نظر خود را از مراکز معتبر سنگ فروشی و یا سایت های اینترنتی خریداری کنند. مراکز معتبری که بهترین سنگ ها و با کیفیت ترین آنها را تحویل مشتری می دهند.

خریداری سنگ ها از مراکز معتبر سبب می شود که خریداران سنگ های خود را بدون هیچگونه شکستگی، خراشیدگی و همچنین در زمان تعیین شده، تحویل بگیرند.

هزینه بارگیری و حمل سنگ چگونه است؟

در ادامه مطلب قیمت سنگ گرانیت نهبندان باید بگوییم که وقتی سنگ ها از معادن استخراج می شوند، باید به روش های مختلفی بارگیری و به شهرستان های مختلف منتقل شوند.

انواع سنگ نهبندان در تهران نیز توسط همین روش ها بارگیری و انتقال یافته اند.

انواع سنگ های قابل حمل استخراج شده از معادن به سه دسته سنگ های کوپ، دستچین و اسلب تقسیم بندی می شوند، سنگ های کوپ بسیار بزرگ هستند و باید توسط تریلی های بزرگ حمل شوند.

سنگ های دستچین سنگ های کوچکی هستند که توسط کامیون ها حمل می شوند.

سنگ های اسلب به صورت ورقه ای هستند، ورقه هایی در اندازه های مختلف که باید توسط کامیون ها و تریلی ها حمل شوند.

انواع سنگ های بزرگ به صورت عرضی بسته و توسط دو تسمه محکم می شوند.

در برخی از موارد نیز سنگ ها از چهار طرف توسط چوب و فلز بسته می شوند.

سنگ ها ممکن است در تمامی مراحل بارگیری و بسته بندی، آسیب ببینند. با این وجود بسته بندی سنگ های بزرگ تر، گران تر از بقیه هستند.

همچنین بسته بندی سنگ ها با استفاده از فلزها گران تر از بسته بندی آنها توسط تسمه و یا چوب است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.